Καλημέρα από τον όμορφο Βόλο!
Θέλοντας να στηρίξω κι εγώ το "ιντερνετικό" community της πατρίδας, θα προβώ σε μια ανάλυση του deck που διάλεξα για τα regionals της Θεσσαλονίκης. Πιστεύω πως ακόμα και μετά την Future Sight το Solar Flare παραμένει μια καλή tier 1 επιλογή για τον παίκτη που ξέρει το metagame της περιοχής του.
Με λίγα λόγια (είναι πραγματικά ειρωνία από μέρους μου) η decklist:
Solar Flare (Romanos Theodoros)
mainboard
1 x Island |
2 x Plains |
1 x Swamp |
2 x Flagstones of Trokair |
3 x Underground River |
3 x Hallowed Fountain |
2 x Godless Shrine |
1 x Watery Grave |
3 x Orzhov Basilica |
2 x Ghost Quarter |
1 x Urza's Factory |
1 x Urborg, Tomb of Yawgmoth |
2 x Akroma, Angel of Wrath |
2 x Angel of Despair |
2 x Body Double |
4 x Court Hussar |
4 x Compulsive Research |
2 x Tidings |
4 x Remand |
3 x Castigate |
2 x Persecute |
4 x Wrath of God |
4 x Azorius Signet |
2 x Dimir Signet |
1 x Phyrexian Totem |
1 x Sacred Mesa |
sideboard |
1 x Castigate |
2 x Sacred Mesa |
2 x Persecute |
3 x Circle of Protection: Red |
3 x Faith's Fetters |
1 x Debtor's Knell 3 x Sudden Death |
Λίγα λόγια για το deck:
Θα δανειστώ τα λόγια του Karsten εδώ: Το Flare με την πρώτη ματιά φαίνεται ως ένα μέτριο μπλε control deck. Όμως δεν είναι! Δεν παίζει καν counterspells εκτός των Remands. Είναι περισσότερο ένα υβριδικό good stuff deck, το οποίο φαίρνει την καλύτερη ποιότητα καρτών στο table. Βασίζεται στην αρχή του card advantage, καθώς σχεδόν κάθε κάρτα του έχει αυτόν το σκοπό.
Το βασικό πλάνο παιχνιδιού είναι το εξής. Χτίζεις αρχικά τη mana base με τα 30 mana sources (23 +7 accelerators) κι έπειτα παίζεις "καλές κάρτες" που είτε δημιουργούν αποφασιστικό card advantage (tidings, persecute) είτε αρκούν για να κερδίσουν από μόνες τους το παιχνίδι (Angel of Despair, Akroma, Sacred Mesa).
Οι επιλογές:
Akroma, Angel of Wrath: ΤΟ creature. Δεν υπάρχουν πολλά να σχολιάσει κανείς. Είναι η βασίλισσα της μάχης. Τρώει μόνο mass removal και condemn και υπερισχύει ακόμα και του Simic Sky Swallower.
Angel of Despair: Το άλλο creature. Απομακρύνει ενοχλητικά permanents και είναι ένα σταθερό 5/5 flyer. To υψηλό κόστος της με έκανε να χρησιμοποιήσω μόνο 2 καθώς περίμενα αρκετά control. Τη θέση της τρίτης Αγγέλας κατέλαβε το ισχυρό "enchantment έκπληξη" Sacred Mesa" που δημιουργεί προβλήματα σε decks όπως το Dralnu.
Body Double: αντί του παλιότερου zombify (κι ήθελα να παίξω τα καινούρια textless αλλά...). Πολύ καλό στο mirror και εναντίον του Angelfire μετά από Wrath ή persecute για κόκκινο. Σημαντική σημείωση. To Body Double αντιγράφει casting cost, colour και όλα τα άλλα abilities του Creature. Ακόμα θυμηθείτε, μπαίνει στο παιχνίδι ως copy του επιλεγόμενου creature και όλα τα "when comes into play" abilities κάνουν trigger κανονικά. Ακόμα, σε ελάχιστες περιπτώσεις που θα χρειαστεί να κάνεις copy court hussar αν τον παίξεις με άσπρο mana μένει στο παιχνίδι.
Tidings: με δυό λέξεις: card advantage. Συνήθως το παίζεις όταν έχεις 4 κάρτες ή λιγότερες στο χέρι ώστε να μη χρειαστεί να κάνεις discard στο cleanup.
Compulsive Research: Αν γίνεται παίζεται πριν του landdrop για ευνόητους λόγους. Σημαντική εξαίρεση: στα 3 mana με Orzhov Basilica στο χέρι, τραβάω το mana παίζω Basilica, γυρνάω την λιγότερο χρήσιμη land στο χέρι και μετά το παίζω ώστε να μπορώ να κάνω discard τη land που σήκωσα.
Remand: Πολλές φορές Time Walk effect. Δεν είναι counterspell και δε θα πρέπει να παίζεται ως τέτοιο. Ο ρόλος του εναντίον control είναι να περνάς spell όπως το persecute. Εναντίων των aggro Απλώς κερδίζει tempo μέχρι να βρεις και να παίξεις το Wrath.
Wrath of God: Δε χρειάζονται σχόλια
Court Hussar: "κρατάω τα lions και τους πιθήκους μέχρι να σου βρω Wrath" θα έπρεπε να λέει στο flavour text.
Phyrexian Totem: Πολύ σημαντικό στο mirror και εναντίον control
Sacred Mesa: Η μόνη απάντηση που έχει το dralnu σ'αυτήν την κάρτα είναι το repeal, αν δεν υπάρχουν ήδη 5-6 tokens. Δυστυχώς τα πολλά Sulfuric Elementals του metagame δεν επιτρέπουν πάνω από ένα mesa mainboard. Σημείωση για να κάνεις attack με τα όλα τα ήδη υπάρχοντα token, δημιουργείς καινουριο στο upkeep και κάνεις αυτό sac. Τα προηγούμενα δεν έχουν Summoning Sickness.
Ghost Quarter: Σε matchup που είναι άχρηστο μπορεί να κάνει target το Flagstones of Trokair φέρνοντας στο παιχνίδι τον επιθυμητό συνδιασμό mana και προσφέροντας deck thining.
To Sideboard
Sudden Death: Αντί του mortify. Καλύτερο εναντίον Pickles και Dralnu. Ίσως χειρότερο εναντίον gruul (δεν αγγίζει τα blood moon αλλά δεν επτρέπει invocation ως απάντηση).
Faith's Fetters: Must εναντίον gruul και όλων των aggro. To life gaining σ'αυτά τα matchup μετατρέπεται τόσο σε card όσο και σε tempo advantage.
Sacred Mesa: Εδώ προτείνω μια s/b εναντίον U - U/B control, mirror, Angelfire και αντί για τη δευτερη που έπαιξα μια Angel of Despair. Η ιδέα: Στα 3 mana σχεδον πάντα θα περάσες κάτι, ακόμα και εναντίον dralnu (μετά από castigates, persecutes etc). To θέμα είναι ότι συνήθως θα το περάσεις αργά, όταν θα έχεις αρκετό mana. Μέχρι τώρα παιζόταν ο Shadowmage Infiltrator, ο οπόιος σ'αυτό το σημείο θα φάει κάποιο removal. H αλήθεια είναι ότι το mesa an μείνει ένα γύρο, μετά χρειάζεται mass removal + την απάντηση στο enchantment. Αν προσθέσεις και το πλεονέκτημα του αιφνιδιασμού, έχεις την ιδανική κάρτα ενάντια σε control decks που δεν παίζουν Sulfuric Elemental.
Debtor's Knell: Ιδανικό για το mirror, καλύτερο από κάθε Αγγέλα εναντίον Angelfire (που είναι ωστόσο ένα πολύ καλό matchup).
Το βασικό πλάνο εδώ είναι να κρατήσεις αρκετά Castigate, Remand και Persecute και να χτίζεις σιγά σιγά το mana base ανταλάσσοντας τις λιγότερο σημαντικές κάρτες σου ( hussar, research) με counterspells. Αν περάσεις persecute σηνήθως κερδίζεις. Ακόμα αν το castigate βρει το 1 vampire του κάνεις τη ζωή δύσκολη.
Persecute names: μπλε πάντα.
Ghost Quarter targets: συνήθως Dreadship Reef και σπανιότερα Dimir Aqueduct.
Body Double: Πολύ σημαντικό είναι αν καταφέρεις να αντιγράψεις Teferi και δεν απαντήσουν αμέσως με Damnation. Θα υποφέρουν!
S/B
+ 1 Sacred
- 4 Wrath of God -3 Court Hussar (-1 Court Hussar)
Dragonstorm:
Pre S/B:
Δύσκολο matchup. Προσπαθείς να βρεις όσο πιο πολλά castigate και persecute και ίσως αυτό να βοηθήσει. Αν βρουν πχ 2 Remand χάνεις.
Persecute names: Pre S/B κόκκινο. After S/B δες παρακάτω.
Ghost Quarter targets: Storage Lands
S/B
+3 CoP: Red +2 Persecute +1 castigate
- 4 Court Hussar -1 Wrath of God -1 Remand
Εδώ Μπορεί κανείς να παίξει Trickbind αντί των Persecute και Castigate (με μοναδικό target το Replicate του Gigadrose) στε να κερδίσει με το CoP : Red. Μετά από CoP : Red το name του Persecute είναι μπλε. Στόχος είναι το Gigadrowse.
Izzetron:
Pre S/B:
Το χειρότερο ίσως matchup, περνάς Persecute με κόπο: λες κόκκινο του μένουν τα counterspells, λες μπλε του μένουν τα winning conditions. Του αδειάζεις το χέρι, παίζει Tidings Και σε τελειώνει με Demonfire. Άσε που χρειάζεσαι τα Wrath γιατί το γυρνάει σε aggro με τα Elementals. Και αν διάλεξες να πάιξεις mesa: νεκρή κάρτα. Μόνη ελπίδα: H Akroma. Αν πέσει ή την αντιγράψει ο Body Double έχει 3 γύρους συνήθως. Μετά χάνει.
Persecute names: Συνήθως θέλεις να περάσεις πράγματα, οπότε μπλε. Αν βρεις πολλά κόκκινα με κάποιο castigate τότε κόκκινο.
Ghost Quarter targets: tron φυσικά! και μάλιστα πριν παίξει το τρίτο κομμάτι.
Extra σημαντικό:
Remand play vs Spell Burst: εναντίον του παντοδύναμου Spell Burst έχεις το ενοχλητικό Remand. Κάνοντας target τα δικά σου spell to Spell Burst κάνει Fizzle και τραβάς και μια κάρτα. Όχι που θα με κλείδωνες άτιμο Izzetron!
S/B
+1 Castigate +2 Persecute + 3 CoP: Red (+1 Angel of Despair)
-1 Sacred
Angelfire:
Εύκολο σχετικά matchup. Τα Wrath σου είναι πιο χρήσιμα από τα δικά του. Τα Persecute και τα Castigate πιο ισχυρά από τα Helix του και τα Creature σου το πονάνε περισσότερο. Ακόμα, εσύ έχεις Ghost Quarter για το Urza's Factory ενώ αυτός συνήθως όχι. Το card advantage με Tidings στη θέση των Lightning Angel (που σου δημιουργούν περισσότερο card advantage αν παίξεις wrath) είναι αποφασιστικό. Μόνη απειλή: Boom δεύτερο γύρο ακολουθούμενο από τρομερό mana advantage και μετά bust (το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι να παίξεις όσο πιο πολλά signet όσο πιο γρήγορα γίνεται). Προσοχή στο lategame Bust (μην παίξεις όλα τα lands, παίξε τα signets και κράτα κανα δυό lands μόλις περάσεις τα 7-8 μάνα.)
Persecute names: κόκκινο! Μόνο αυτό πονάει
Ghost Quarter targets: Urza's Factory
S/B
+2 CoP: Red +1 Persecute +1 Debtor's Knell
-4 Court Houssar
Προσοχή στο Detritovore καθώς μπορεί να γίνει πολύ ενοχλητικό. Προσπάθησε να παίξεις νωρίς Persecute για κόκκινο. Ωστόσο αν βρείς και παίξεις το Debtor's Knell το παιχνίδι είναι δικό σου.
Gruul:
Pre S/B:
Race με keycards Court Houssar και Wrath. Προσπάθησε πάντα να παίζεις για το Wrath και να δέχεσαι όσο λιγότερο damage γίνεται. Ενοχλητικοι είναι οι Tin Street Hooligans καθώς δε σου επιτρέπυν να παίζεις 3rd turn Wrath. Πιστεύω ότι το σημαντικό σημείο στο life σου είναι το 7-9 καθώς κάτω από το 7 καίγεσαι εύκολα (Char+Shock) και από 9 και πάνω δύσκολα (πάνω από 2 Char)
Persecute names: κόκκινο
Ghost Quarter targets: Τίποτα συνήθως. Κάποιες φορές Skarrg, the Rage Pits
S/B
+3 Faith's Fetters, +3 Circle of Protection: Red, +3 Sudden Death +1 Debtor's Knell
-3 Castigate -2 Persecute -1 Sacred Mesa - 4 Remand
Μετά το S/B φυσικά έχεις καλύτερες τύχες με μια προϋπόθεση: αν πέσει Blood Moon να έχεις αρκετά signets+ basic lands (2 Azorius signet ή 1+1 plains). Tο καλό είναι ότι έχεις 11 τέτοια sources. Tο κακό είναι ότι έχεις 19 non-basic mountains μετά από Blood Moon.
Σημαντικό: Απάντηση στο Blood Moon με Ghost Quarter. Target δική σου land και κατά προτίμηση Flagstones of Trokair, φέρνοντας 2 basic lands. Καλό είναι αν περιμένεις Blood Moon να αφήνεις την Quarter ανοιχτή ή να τη σκάσεις στα Flagstones of Trokair φέρνοντας basic lands.
Το μέλλον: Μετά την Future Sight το metagame θα αλλάξει ριζικά καθώς τουλάχιστον ένα νέο deck φαίνεται να επηρρεάσει οριστικά το Τ2 (dredge from below). Έχοντας υπ' όψιν τη συγκεκριμένη ανάλυση και με βάση την προσωπική μελέτη του καθενός το flare μπορεί ίσως να ρυθμιστεί ώστε να παραμείνει στην πρώτη κατηγορία deck του νέου Τ2. (Τ' ακούς Λιαπάτη;; Leyline of the Void FTW! :P)
2 comments:
Poly kalo deck analysis synonomate... (congrats gia tin prokrisi btw)
Oson afora tis provlepseis gia to mellon...mono to xerato leyline se glitwnei, kai ayto me to zori... :-P
Thanks, η αλήθεια είναι πως ήταν τα μόνα regionals που είχα χρόνο να παίξω οπότε ήταν now or never (εκτός κι αν με ένα θαύμα περνούσα από rating).
Σχετικά με το άρθρο, ήθελα να γράψω μερικά πράγματα ακόμα (π.χ. το Pickles Matchup και μερικά σημαντικά play ακόμα) αλλά δε μου το επιτρέπει ο χρόνος μου, λόγω προσεχούς εξεταστικής (οι εργασίες πιέζουν). Επίσης σόρρυ για τα ένα-δυο ορθογραφικά (το "σηνήθως" το σκότωσα π.χ.), έγραφα τις μικρές ώρες.
Κάποιες από τις παραλείψεις μου ήταν:
Εναντίον Picles s/b:
Υπάρχουν 2 πιθανά S/B gameplans
A) plan based on Wrath of God
+3 Sudden Death, +1 Castigate (το προτιμώ από το Persecute για να περνάς Wrath)
-4 Court Hussar
B) plan based on Persecute
+3 Sudden Death, +2 Persecute
-4 Court Hussar -1 Wrath of God
Σίγουρα to Wrath of God Είναι χρήσιμη κάρτα, όμως και το Persecute συνήθως κερδίζει το παιχνίδι.
Keycard για την επιλογή εδώ είναι ο Willbender. Αν υπάρχει η υποψία ότι ο αντίπαλος παίζει πάνω από 2 Willbender, θα ακολουθούσα το πρώτο sideboarding καθώς και το castigate δεν αγγίζεται απο το πονηρό morph, αλλά και το Wrath of God είναι καλύτερο από το Sudden Death πλέον.
Προσοχή με τη Sacred Mesa. Μην ταπώνεστε εντελώς αν υπάρχει περίπτωση να φάτε κλείδωμα (με ενα morph κάτω 7 mana του αρκούν, με Teferi 10 mana). Κράτα 2 mana ή 3 αν δεν έχεις non-bounce land στο χέρι για Sudden Death.
Κάποια play ακόμα στα άλλα matchup που ήθελα να γράψω θα πρέπει να τα βρείτε μόνοι δυστυχώς γιατί όπως είπα με πιέζει ο χρόνος.
Post a Comment