Ποιος κρύβεται πίσω από το Topdecker.gr

Πολλοί αναρωτιούνται τι είναι το Topdecker.gr, και ποιος βρίσκεται πίσω από αυτό.

Ας τα πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Ονομάζομαι Θεόδωρος Λιαπάτης, και δηλώνω αιώνια ερωτευμένος με το Magic (sorry Δέσποινα). Μου έχει προσφέρει πολλές χαρές και λύπες, στιγμές συγκίνησης και στιγμές πικρίας. Αλλά έτσι είναι οι έρωτες.

Πριν από τρία περίπου χρόνια, φοιτητής της Αγγλικής Φιλολογίας του ΑΠΘ ακόμα (28 Απριλίου 2007, μία μέρα πριν τα γενέθλιά μου), αποφάσισα να δημιουργήσω ένα προσωπικό blog, κατατέθοντας την δικιά μου προσέγγιση σε αυτό το φαινόμενο, το οποίο ονομάζεται Magic the Gathering. Πίστευα πως προσωπικές ιδέες, οι οποίες πρωτοαποτυπώθηκαν πάνω στο τετράδιο, παρέα με σημειώσεις Phonetics & Phonology, ξαφνικές εκλάμψεις στα διαλείμματα των Medieval Literature και Contemporary American Poetry, μπορούσαν να καταλήξουν σε ντεκς, τα οποία είχαν την δυναμική να φτάσουν ψηλά, και γιατί όχι να κατακτήσουν κάποια μέρα τα Ελληνικά Nationals, ή να κάνουν 8άδα σε κάποιο Grand Prix ή Pro Tour. Επίσης, από όταν πρωτοξεκίνησα να εθίζομαι στα booster draft, είχα την δική μου αντίληψη και το δικό μου pick-order, το οποίο ήθελα να το παραθέσω σε ένα ιστολόγιο. Και εκεί, με την συμβολή των αναγνωστών-παιχτών, να παρατηρώ τα λάθη μου, τα ελαττώματά της στρατηγικής μου, και να διορθώνομαι, να αναβαθμίζω τις ιδέες μου, να ανακαλύπτω νέους τρόπους προσέγγισης του Magic the Gathering. Ακόμα θυμάμαι τον Παναγιώτη Ζαχαρία, να ξεκαρδίζεται όταν του δειχνα τα ντεκ μου σε ντραφτάκια της Κάισσας Βικτώριας τους πρώτους μήνες της Shards of Alara, και τρεις μήνες μετά να καταφέρνω να είμαι ένας από τους τρεις των Worlds που κατάφεραν να κάνουν 6-0 στα draft pods του Memphis. Ή τον BL (κατα κόσμο Γιώργο Μαυρουδή) να μου εξηγεί με πομπώδες τρόπο, κατά τη διάρκεια του σιδηροδρομικού ταξιδιού προς την Αθήνα ενόψει των Nationals 2006, τα προτερήματα και να μου αναλύει λεπτομερέστατα το αψεγάδιαστο sideboard plan του Enduring Ideal Combo deck, πείθοντας με να το παίξω χωρίς Playtest, και καταφέρνοντας κατ'αυτό το τρόπο να κάνω Top 8, με το ντεκ να στέκει αήττητο μέχρι την 8άδα.

Κατ'αυτό το τρόπο, ανέβηκε το ιστολόγιο ονόματι Topdecker (είχα αυτή την φήμη, από την εποχή όπου με ένα τρελό topdeck απέναντι στον Βαγγέλη Πελεκάνο κατάφερα να σηκώσω το PTQ London 2006 της Αθήνας, οδηγώντας με παρέα με τον Γιώργο Καπάλα και τον Βασίλη Φατούρο στο Λονδίνο, η πρώτη μου μεγάλη pro εμπειρία, η οποία με έκανε να λατρέψω το Magic). Το blog απέκτησε σταθερό αναγνωστικό κοινό, παίχτες από όλη την Ελλάδα, οι οποίοι το στήριξαν (μαζί και ο πρώτος μου χορηγός - ο Γρηγόρης Παπαδόπουλος, ο οποίος τότε είχε το Battlegrounds Θεσσαλονίκης- thanx Greg!), και γω το ανανέωνα με κάθε ευκαιρία, όπου έβρισκα πρόσβαση σε Ιντερνετ. Μέχρι και από το φυλάκιο στην Προβοσκίδα της Μυτιλήνης, όπου είχα κρυμμένο το laptop στο "λουκάνικο", και στις εξόδους μου έκανα Extended Playtest με τον Σίμο Μπερτίου, ο οποίος ήταν ακόμα φοιτητής στο τμήμα του Πανεπιστημίου Αιγαίου, ποστάροντας τα αποτελέσματα του playtest στο blog.

Κατα τη διάρκεια της θητείας μου, μετά από 10 μήνες στην παραμεθώριο, πήρα μετάθεση στην ακριτική Αθήνα, στο Ρουφ, όπου παρέμεινα για 7 μήνες. Ίσως, οι επτά πιο σημαντικοί μήνες της Ματζικικής μου πορείας. Στην Αθήνα απέκτησα μερικούς από τους καλύτερους φίλους μου, και playtest-mates. Η συναναστροφή με τους Ηρόδοτο Οικονομίδη, Πέτρο Τζιώτη, Κυριάκο Λαμπρινάκο, Κώστα Καραφώτη, Βαγγέλη Παπατσαρούχα, Ανέστη Ποτουρίδη, και πολλούς άλλους, έφεραν την μεγαλύτερή μου επιτυχία στον χώρο του Magic, την κατάκτηση του τίτλου National Champion 2008, δίνοντάς μου την ευκαιρία να ταξιδέψω στην Αμερική για να συμμετάσχω στα Worlds του Memphis, Tennesse, και συγχρόνως κάνοντας το Blog μου διάσημο σε ένα μεγάλο μέρος του ελληνικού community. Εκείνη την περίοδο, ήταν που ο Γιώργος Γεωργίου, mtg rules geek και web nerd (Behos, just kiddin', don't shut my site down), μου κανε την εξής πρόταση "Γιατί να μην κάνεις το blog site, και να δημιουργήσεις ένα ανεξάρτητο forum, όπου θα συγκεντρώνεται όλο το εγχώριο community". Και του λέω, "Πως, ρε, από το πουθενά??", και εκείνο το βράδυ μου είχε στείλει ήδη στο email μου, το πρώτο δείγμα, το οποίο οδήγησε αρχικά στο topdecker.eu, και μετά από μερικούς μήνες στο τελικό Topdecker.gr. Η στήριξη, που είχα σχεδόν από όλο το community (casuals & competitive players) ήταν συγκινητική, και χάρη στα φιλαράκια μου, οι οποίοι με τροφοδοτούσαν με αρθρογραφικό υλικό (special thanks στους Πέτρο Τζιώτη, Αντώνη Φύσσα, Βαγγέλη Παπατσαρούχα, Ηρόδοτο Οικονομίδη, Γιάννη Φιλιππίδη, Γιώργο Μαυρουδή, Κώστα Σκουνάκη, Μαίρη Αυθίνου, Βασίλη Χρονόπουλο, Κώστα Βερνίκο, Πάνο Παπαδόπουλο, Γιώργο Τριχόπουλο, Γιώργο Δημητριάδη, Γιώργο Παπαδόπουλο, Βαγγέλη Γαρουφάλου, και σε όλους τους υπόλοιπους παίχτες οι οποίοι με τροφοδότησαν με personal reports μετά από σημαντικές ματζικο-επιτυχίες, MTGO drafts και άρθρα), έφτασε το Topdecker.gr νούμερο ένα στην προτίμηση των Ελλήνων Ματζικάδων.

Ένα site, το οποίο σκοπό έχει την ενημέρωση των παιχτών για τα εγχώρια τουρνουά καθώς και τις εγχώριες εξελίξεις και την πορεία των Ελλήνων παιχτών σε Ελλάδα και εξωτερικό. Την προβολή αρθρογραφικού υλικού σε όλων των ειδών τα formats, αλλά και γενικά για το Magic the Gathering, από Έλληνες συντάκτες, οι οποίοι έβαζαν την δικιά τους υπογραφή στο οικοδόμημα που ονομάζεται Topdecker.gr. Ποιος δεν γέλασε με τα άρθρα του Γιώργου Δημητριάδη και πιο πρόσφατα με τα βιντεάκια του Local Pro, ποιος δεν θαύμασε την Constructed εγκυρότητα του Πέτρου Τζιώτη, τα Limited Analysis του Κώστα Σκουνάκη και το drafting skill του Αντώνη Φύσσα, ποιος δεν έκραξε τα Λιαπατο-decks, ποιος δεν playtestαρε τα Rogue decks του Γιάννη Φιλιππίδη, ποιος δεν πανηγύρισε τις επιτυχίες του Βαγγέλη Παπατσαρούχα στο Pro Tour Austin, του Ελληνικού Team στα Worlds του Memphis και του Γιώργο Παρασκευόπουλου στο Grand Prix Barcelona. Ποιος δεν μαγεύτηκε από τις φωτογραφιές του Κώστα Σκουνάκη από την Honolulu, ποιος δεν ζήλεψε από τα φωτορεπορτάζ των ελληνικών αποστολών στο Grand Prix Barcelona ή του Grand Prix Paris. Ποιος δεν έκανε χρήση του φόρουμ, για να καταθέσει την προσωπική του άποψη σε κάποιο θέμα, να βάλει το δικό του λιθαράκι σε κάποιο ντεκ, να ζητήσει την βοήθεια του community σε κάποιο ruling ή πάνω στο deck-building του δικού του ντεκ, για να παρατηρήσει κάτι που τον ενοχλεί ή τον χαροποιεί, για να ανταλλάξει ή να πουλήσει κάρτες της συλλογής του, ακόμα και απλά για να spammάρει (ναι σε σένα μιλάω, Bereft). Ένα forum ανεξάρτητο, το οποίο προσφέρει την ελευθερία σε όλους να πουν ό,τι θέλουν, χωρίς τον φόβο λογοκρισίας, όπως γίνεται σε άλλα fora (εντάξει ακραίες συμπεριφορές, οι οποίες εξέθεταν θεσμούς και πρόσωπα, και είχαν την μορφή forum post μάλλον έπρεπε να διαγραφούν, και μάλλον συμφωνούν όλοι - κατάλαβες Πάκη?).

Μετά, ήρθε και το single store, το οποίο αποτέλεσε για μένα μια μεγάλη ανάσα και μου δωσε κουράγιο για να συνεχίσω αυτό που εσείς ξέρετε ως Topdecker. Γιατί λίγους μήνες πριν το ανοίξω, δουλεύοντας δύο δουλειές και γυρνώντας το βράδυ από το φροντιστήριο, έμπαινα στο Admin, για να προσθέσω κάποιο άρθρο, κάποια ανακοίνωση, να ελέγξω το φόρουμ, να κάνω editing σε κάποιο ντραφτ που μου στείλαν, θυσιάζοντας τον ελάχιστο προσωπικό χρόνο που είχα να αφιερώσω στους ανθρώπους γύρω μου. Αλλά με την βοήθεια του Γιώργου Γεωργίου, Γιώργου Δημητριάδη, Κώστα Δανηιλίδη, και της γυναίκας της ζωής μου Δέσποινας, αλλά και με την δική σας προτίμηση και στήριξη (και σας ευχαριστώ γι'αυτο), κατάφερα να στήσω ένα σινγκλάδικο, το οποίο στόχο είχε να με βοηθάει να συντηρώ το site, (και γιατί όχι και να μου προσφέρει και κάποιο κέρδος -δεν νομίζω να είναι ντροπή-, δίνοντας μου την ενέργεια να βελτιώνω συνεχώς την προσφορά του Topdecker στο Ελληνικό MtG community), και συχρόνως να προμηθεύει εσάς κάρτες στις καλύτερες τιμές τις αγοράς (οκ, το Ebay, δύσκολα τα συναγωνίζεται κάποιος, αλλά την Ευρωπαϊκή αγορά την καταφέραμε), εμπιστοσύνη σε όλη την διαδικασία της αγοράς, αμεσότητα και την εγγύηση την επωνυμίας. Ακόμα σκέφτομαι την χαρά κάποιου, που κατάφερε να αγοράσει από εμένα την τετράδα Jace the Mindsculptors στα 100 ευρώ για παράδειγμα, ή τους Knight of the Reliquary στα διόμιση ευρώ, ευκαιρίες που δύσκολα βρίσκεις. Ένα single store, που έδωσε χαρά και σε όσους ήθελαν να ρευστοποιήσουν άμεσα την συλλογή τους, ή μέρος αυτής. Ένα single store, το οποίο είχε και έχει ακόμα την διάθεση να βοηθήσει την διοργάνωση μεγάλων τουρνουά (όπως το πρόσφατο στο Στράτος Βασιλικός) και ας "μπει" μέσα.

Αλλά με όλο αυτό, όπως ηταν φυσικό (αν και δεν το πίστευα) κάποιος/-οι ενοχλήθηκε/-αν. "Καλός, χρυσός ο Λιαπάτης, όταν μας προωθεί τζάμπα τα τουρνουά μας, αλλά μη μας φάει και την δουλειά!", ίσως να σκέφτηκαν μερικοί. Το "ίσως" θα άνηκε αποκλειστικά στην σφαίρα της φαντασίας μου, αν δεν γινόταν κάτι την ημέρα της διεξαγωγής του Trios Standard Tour. Ένα τουρνουά, που παρά την εποχή, κατάφερε να συγκεντρώσει συνολικά σε main και side-events 60 παίχτες, πράγμα που ενόχλησε κάποιον συγκεκριμένο κύριο, ο οποίος θέλει το Topdecker να είναι ένα απλό site, χωρίς να παίρνει περαιτέρω πρωτοβουλίες, και προσπάθησε με αθέμιτους τρόπους να το χτυπήσει. Συγνώμη, αλλά δεν τα καταφέρατε κύριε, και το Topdecker έγινε ακόμα πιο δυνατό! Σας επιφυλάσσω εκπλήξεις για το μέλλον! Σας το εγγυώμαι αυτό! Ήδη εδώ και μια εβδομάδα, ένα μέρος του Topdecker είναι "κατεβασμένο", και μερικοί ίσως να χάρηκαν γιατί νόμισαν ότι θα είναι μόνιμο αυτό. Θα σας στεναχωρήσω πάλι, αγαπητέ κύριε/-οι, για λίγες μέρες είναι μόνο! Να'ναι καλά όσοι με βοηθάνε στην πραγματοποίηση των ονείρων που έχω γι'αυτό το Site (Behos Rulez!!)!

Ευχαριστώ πολύ όλους εσάς που στηρίξατε το Topdecker.gr, όπως επίσης και τα MtG καταστήματα//tournament organizers που είδαν με καλό μάτι την δημιουργία και εξέλιξη του Topdecker, και στάθηκαν αρωγοί στην προσπάθειά μου!

Καλό καλοκαίρι σε όλους!!!

liap

No comments: